مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مهر 1394 ساعت 14:412015-10-17پزشكي

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان: انگ مشکل حوزه سلامت روان جامعه است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، انگ یا استیگما را مشکل واقعی در سلامت روان جامعه عنوان کرد.

- " از کاشان، سید علیرضا مروجی ظهر امروز در کمیته سلامت روان این شهرستان، حفظ کرامت انسانی در سلامت روان را شعار امسال هفته سلامت روان ذکر کرد.

وی با اشاره به آغاز هفته ملی سلامت روان از تاریخ 24 مهرماه، بر اهمیت پرداختن به مقوله سلامت روان در جامعه تأکید کرد و گفت: انگ یا استیگما به عنوان مشکلی واقعی در این حوزه به شمار می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: پژوهش ها نشان می دهد بیش از 23 درصد افراد 14 الی 65 سال نیازمند خدمات روانپزشکی هستند در حالی که تنها 20 درصد آنها هر نوع خدمات را دریافت کرده اند که یکی از دلایل اصلی آن وجود انگ بیماری های روانی در جامعه است.

مروجی، با بیان اینکه انگ بیماری های روانی ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد، تصریح کرد: کاهش کیفیت زندگی، تشدید بیماری، کاهش عزت نفس و احساس حقارت از جمله پیامدهای این مسئله است.

وی، تغییر و تصحیح این طرز تفکر در بین مردم را یک ضروری خواند و بر لزوم آموزش عمومی به مردم به عنوان یکی از اقدامات مهم و عملی در این زمینه تأکید کرد.

وی، انگ زدایی از بیماران روانپزشکی را از مصادیق بارز حفظ کرامت انسانی ذکر و بیان کرد: اخلاق در سلامت، انگ زدایی، نقش ارتباط در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان: انگ مشکل حوزه سلامت روان جامعه است

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان: انگ مشکل حوزه سلامت روان جامعه است