مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مهر 1394 ساعت 01:362015-10-13اقتصادي

جای خالی "بانک مرکزی" در راهبرد خروج از رکود


به نظر می رسد، بانک مرکزی به جای آنکه نظام بانکی را در خدمت تولید و خروج از رکود قرار دهد، اقتصاد را در خدمت نظام بانکی قرار داده که نتیجه آن تعمیق رکود و از بین رفتن چشم انداز ایجاد رشد اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم"، با گذشت بیش از 10 روز از انتشار نامه هشدارآمیز 4 وزیر دولت به رییس جمهور مبنی بر احتمال تبدیل رکود به بحران؛ به نظر می رسد هیچ یک از دستگاههای مسئول در سیاستگذاری تمایل ندارند در جایگاه مخاطب این نامه قرار گیرند و در این میان بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور بیش از همه از مواجه شدن با این بحث گریزان هستند.

این روزها که نگرانی از تعمیق روزافزون رکود در حال افزایش است مسؤلان بانک مرکزی چندین بار تنها وظیفه خود را کنترل تورم اعلام کردند و بانک ها نیز خود را به عنوان بنگاه معرفی می کنند که باید به دنبال حداکثرسازی سود خود باشند.

اگرچه پیگیری هر دو هدف فوق نادرست نیست، اما بانک مرکزی و شبکه بانکی نباید از یاد ببرند که اهداف فوق تنها جزیی از وظایف و کاکرد آنهاست و تمام اهداف آنها در این خلاصه نمی شود و نمی توان به آسانی از زیر بار سایر مسئولیت های اقتصادی خود شانه خالی کنند.

سیستم بانکی در حالی از ایفای نقش در خروج از رکود بی تمایل است که سیاستگذاری، نظارت و اجرای یکی از اصلی ترین متغییرهای رونق و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی "بانک مرکزی" در راهبرد خروج از رکود

جای خالی "بانک مرکزی" در راهبرد خروج از رکود