مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مهر 1394 ساعت 10:312015-10-13اقتصادي

کاشغر؛ شهری که آدمهایش به دنیای مدرن تعلق ندارند + تصاویر


کاشغر شهری است که خود توریست های چینی هم به خود می بالند که برای دیدن آن آمده اند شهری که به مروارید جاده ابریشم شهرت دارد، این شهر یکی از پایگاه های تجارت پنبه چین است که از دوهزارسال قبل مرکز مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین چین و جهان غرب از طریق جاده ابریشم بوده است.

- با ورود به این شهر اولین چیزی که توجه مان را به خود جلب کرد محصولات کوزه گری از خاک رس بود، این شهر به دلیل داشتن محصولات کوزه گری از خاک رس در جهان دارای مشهوریت و محبوبیت بالایی است.

ساکنان کاشغر پیش از آنکه مورد حمایت های دولتی قرار گیرند با ساخت کوزه ها و ظروف از خاک رس و کوزه گری روزگار می گذرانیدند.

پس از انجام حمایت های دولتی از این بازار حکومت با اعمال روش های علمی و منطقی باعث ارتقاء هنرهای دستی ساخته شده از خاک رس در این منطقه شد که همین امر باعث حفظ زندگی ساکنان این شهر از طریق ادامه دادن به ساخت کوزه و انجام هنرهای دستی شده است.

بنابراین بازار معروف به بازار گلدان به نقطه ای روشن در جذب توریست به کاشغر به حساب می آید.

" وسایل دست ساز آهن پس از خروج از خیابانی که پر بود از کوزه های سفالی وارد خیابان عریض و طویلی شدیم که به بازار وسایل دست ساز آهن(کاتمان) مشهور است با گذر زمان تنوع آن بیشتر شده و بازدیدکنندگان این بازار نه تنها می توانند محصولات مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشغر؛ شهری که آدمهایش به دنیای مدرن تعلق ندارند + تصاویر

کاشغر؛ شهری که آدمهایش به دنیای مدرن تعلق ندارند + تصاویر