مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مهر 1394 ساعت 10:202015-10-13سياسي

هشدار ستاد دیه کشور درخصوص تبعات دائمی نشدن بیمه اجباری شخص ثالث


اگر قانون بیمه اجباری شخص ثالث که زمان اجرای آزمایشی آن تا پایان امسال به پایان می رسد به طور دائمی در مجلس تصویب نشود تعداد زندانیان ناشی از تصادفات 20 برابر خواهد شد.

سید اسدالله جولایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ستاد دیه کشور از 25 سال پیش با زندانیان بدهکار دیه در حوادث رانندگی مواجه است و آسیب های وارد شده در این خصوص را کاملاً درک می کند.

وی گفت: 20 شهریور سال 87 قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث با مصوبه مجلس در کشور اجرا شد و تا پیش از تصویب این قانون روزانه 57 تا 60 نفر راننده وارد زندان ها می شدند به نحوی که تا قبل از تصویب آن 50 هزار راننده در زندان ها بودند که برای نمونه در سال 82 ، 30 هزار و 200 راننده وارد زندان شده بودند و این روند رو به افزایش بود.

جولایی افزود: با اجرای این قانون ورود این گونه از زندانیان کاهش یافت و به جای 57 تا 60 نفر زندانی، روزانه 2 تا 3 نفر به این علت وارد زندان می شدند.

وی گفت: هم اکنون حدود هزار و 500 راننده به سبب بدهکار بودن دیه در حوادث رانندگی در زندان ها به سر می برند که اگر این قانون اصلاح نشده بود شاید اکنون تا 300 هزار زندانی در این خصوص داشتیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: تاریخ 5 ساله آزمایشی این قانون در سال 92 به پایان رسید که مجدداً اجرای آن تا پایان امسال تمدید شده است و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ستاد دیه کشور درخصوص تبعات دائمی نشدن بیمه اجباری شخص ثالث

هشدار ستاد دیه کشور درخصوص تبعات دائمی نشدن بیمه اجباری شخص ثالث