مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 19:102015-10-10فرهنگي

تهیه و تدوین نقشه ژئورفرنس حرائم تخت جمشید و نقش رستم


نقشه ژئورفرنس حرائم تخت جمشید و نقش رستم تهیه و تدوین شد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از تهیه نقشه ژئو رفرنس یا زمین مرجع از نشانه های حرائم تخت جمشید، نقش رستم و شهر استخر در فرمت گوگل ارت و جی آی اس خبر داد .

مسعود رضایی منفرد گفت: با تهیه نقشه ژئورفرنس از نشانه های حرائم تخت جمشید، نقش رستم و شهر استخر، امکان کارشناسی و ردیابی موقعیت این نشانه ها بصورت آفلاین و برای اولین بار در کشور برای کارشناسان میراث فرهنگی فراهم شده است .

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: با اجرای این طرح، بحث تبیین حریم و محدوده های آن تکمیل و علاوه بر کارشناسان، امکان نظارت پیوسته از موقعیت تک تک نشانه ها هم در دفتر کار و هم در محل (فیلد) توسط یگان حفاظت امکان پذیر خواهد بود .

مسعود رضایی منفرد، شاخص گذاری حریم را در ابتدا به شکل نشانه های بتونی و در مرحله بعد در قالب تهیه و تولید نقشه ژئورفرنس، یکی از عوامل مهم حفاظتی محوطه های باستانی بر شمرد و گفت: در عصری که فرایندهای رشد و توسعه در قالب افزایش جمعیت و افزایش ساخت و ساز، افزایش میزان بهره وری از زمین های کشاورزی و آب های زیر زمینی، و ساخت و توسعه مراکز شهری و صنعتی موجب تغییر هرچه سریعتر چهره زمین شده است،تعیین و تثبیت حریم آثار از مباحث مهم در حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه و تدوین نقشه ژئورفرنس حرائم تخت جمشید و نقش رستم

تهیه و تدوین نقشه ژئورفرنس حرائم تخت جمشید و نقش رستم