مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 19:002015-10-10سياسي

اعدام همیشه بازدارنده نیست


عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر بررسی تأثیر قوانین کیفری همچون مجازات اعدام بر آسیب های اجتماعی در این کمیسیون، گفت: اینکه با مجازات اعدام بخواهیم یک معضل را کاهش دهیم به طور قطع نمی توانیم شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بحث وبررسی پیرامون تأثیر قوانین کیفری (مجازات اعدام) بر آسیب های اجتماعی، افزود: قرار است این مهم در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گیرد زیرا قوانین کیفری مانند مجازات اعدام می تواند بر آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که امروزه در مورد آسیب های اجتماعی حائز اهمیت است عوامل به وجود آورنده آن و مبارزه با عاملان است اینکه با مجازات اعدام بخواهیم یک معضل را کاهش دهیم به طور قطع نمی توانیم شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته در برخی مواقع مجازات اعدام می تواند تاثیرگذار باشد اما به طور عام نمی تواند عامل بازدارنده ای در جلوگیری از ارتکاب جرم باشد و بهتر آن است که گام هایی در راستای مبارزه با عوامل به وجود آورنده جرم برداشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعدام همیشه بازدارنده نیست

اعدام همیشه بازدارنده نیست