مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 16:452015-10-10پزشكي

علائم دیابت در کودکان چیست


اگر در زمان ناشتا بودن قند خون کودک 126 و بالاتر از آن بود و در طول روز هم 200 به بالا بود می توان گفت کودک دچار دیابت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمدرضا اعلایی عامل دیابت را می توان مجموعه ای از فاکتورهای سابقه خانوادگی و ژن، ویروس ها، کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانست و گفت: متأسفانه به خاطر سبک زندگی نامناسب، عدم تحریک پذیری و برنامه غذایی که فست فودها نقش پررنگی در آن دارند آمار مبتلایان به دیابت هر روز بیشتر می شود.

فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: در تقسیم بندی دیابت به نوع یک و دو، کودکان و افراد زیر 30 سال را در نوع یک قرار می دهیم که هیچ نوع داروی خوراکی برای آن ها تجویز نمی شود و فرد حتماً باید انسولین تزریق کند.

وی افزود: اگر کودکی به علائمی همچون تشنگی زیاد، تکرر ادرار و بیدار شدن از خواب برای رفتن به دستشویی و آب خوردن در شب که قبلاً سابقه آن ها را نداشته دچار و همچنین با وجود تغذیه مناسب دچار کاهش شدید وزن شود؛ باید قند خون آن را در دو حالت ناشتا و طول روز چک کرد.

اگر در زمان ناشتا بودن قند خون کودک 126 و بالاتر از آن بود و در طول روز هم 200 به بالابود می توان گفت کودک دچار دیابت شده است.

وی گفت: در کنار تزریق انسولین باید حتماً یک رژیم غذایی مناسب برای کودک تجویز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم دیابت در کودکان چیست

علائم دیابت در کودکان چیست