مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 11:412015-10-10فرهنگي

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: گنجعلیخان به مرخصی یک هفته ای می رود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: حمام گنجعلیخان کرمان به علت فعالیت های مرمتی از تاریخ 19 مهرماه جاری به مدت یک هفته تعطیل است.

- محمود وفایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حمام گنجعلیخان کرمان به علت فعالیت های مرمتی از تاریخ 19 مهرماه جاری به مدت یک هفته تعطیل است.

وفایی گفت: حمام گنجعلیخان یکی از آثار تاریخی مربوط به دوران صفوی شهر کرمان است که در ضلع جنوبی میدان گنجعلیخان قرار دارد.

وی ادامه داد: این حمام همانند دیگر حمام های تاریخی دارای سربینه، گرم خانه و فضاهای متعدد دیگری است که با کاشی کاری های زیبا، نقاشی ها، گچ بری ها، مقرنس کاری ها و کاربندی هایی هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مورد پروژه مرمت این بنای تاریخی بیان داشت: در چند سال گذشته و در چندین نوبت کار مرمت حمام گنجعلیخان توسط این اداره کل انجام گرفته، اما مرمت آن هنوز به مرحله نهایی نرسیده است، بنابراین در نظر داریم که امسال نیز پروژه مرمت آن را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته کار مرمت در بخش های اساسی این بنای تاریخی انجام شده و امسال قصد داریم به مرمت بخش های جزیی آن بپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: گنجعلیخان به مرخصی یک هفته ای می رود

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان: گنجعلیخان به مرخصی یک هفته ای می رود