مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 10:062015-10-10اقتصادي

سد فشند در شهرستان ساوجبلاغ احداث می شود


فرماندار ساوجبلاغ از احداث سد فشند در این شهرستان خبر داد و گفت: این سد در بالای فشند احداث و از سرچشمه های کوه های فشند به وجود می آید که در حال حاضر بیش از 9 ماه در سال، - آب این کوه ها سرازیر شده و پس از ریختن به شوره زارها، تبخیر و از بین می رود.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج،" با اشاره به اینکه مطالعات راه اندازی سد یا آب بند فشند در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بحث تغذیه مصنوعی اراضی فشند و پایین دست آن در دستور قرار گرفته و مطالعات آن انجام شده است.

وی با اشاره به کمبود شدید آب در این منطقه و نیز با توجه به تغییر کاربری اراضی زراعی، افزود: این امر می تواند در موضوع تقویت سفره های زیرزمینی و نیز توسعه کشاورزی و صنعت بسیار مفید واقع شود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ضمن تاکید بر اینکه با احداث این سد علاوه بر تغذیه سفره های زیرزمینی، در 80 واحد گلخانه ای موجود در شهر جدید هشتگرد می تواند مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: شهر صنعتی هشتگرد و اراضی کشاورزی پایین دست آن نیز می توانند از آب این سد بهره برداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از مهمترین امور در دستور کار فرمانداری ساوجبلاغ محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این سد در بالای فشند احداث و از سرچشمه های کوه های فشند به وجود می آید که در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد فشند در شهرستان ساوجبلاغ احداث می شود

سد فشند در شهرستان ساوجبلاغ احداث می شود