مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 20:512015-10-09اجتماعي

هر نوع طرح انتقال آب بین حوزه ای یک خطای استراتژیک است


مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر نوع طرح انتقال آب بین حوزه ای و سدسازی در کشور به بهانه تامین آب برای کشاورزی و صنعت یک خطای استراتژیک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، محمد درویش، ظهر امروز در همایش ضرورت های ملی محیط زیست و مدیریت بحران آب از نگاه رسانه اظهار داشت: توجه هرچه بیشتر رسانه ها به بحران های زیست محیطی الزامی است و دست اندرکاران این حوزه باید مطالبه گر باشند.

وی افزود: رسانه ها باید به بخش محیط زیست و فعالیت درحوزه ضرورت های زیست محیطی کشور توجه کنند، 14 سال پیش پیش بینی هایی صورت گرفت که دریاچه ارومیه در عرض 15 سال خشک می شود و در 15 سال گذشته نشانه ها حاکی از تحقق این پیش بینی بود اما با عدم جریان سازی در این زمینه دریاچه ارومیه با بحران و خشکسالی مواجه شد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریج کرد: سیر خشکسالی دریاچه ارومیه سبب شد تا آب این دریاچه از 32 میلیارد مترمکعب به کمتر از 1.

2 دهم میلیارد مترمکعب برسد، عدم توجه به هشدار ها وسعت 480 هکتاری از این دریاچه را تبدیل به کویر کرد و 33 سد واحداث 25 هزار حلقه چاه در حوزه آبخیز این دریاچه را سبب شد.

به گفته وی، اگر رسانه های بحران دریاچه ارومیه را تبیل به یک مطالبه جدی می کردند امروز هزینه 15 هزار میلیارد تومانی برای آن پرداخت نمی کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر نوع طرح انتقال آب بین حوزه ای یک خطای استراتژیک است

هر نوع طرح انتقال آب بین حوزه ای یک خطای استراتژیک است