مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 11:462015-10-09سياسي

اشعاری ماندگارتر است که بازتاب ارزش های انسانی و موهبت های الهی باشد


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد کشور گفت: شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل استمرار و پایداری مراسم و آیین های مذهبی و حتی ملی چه در سوگواری و چه در مراسم جشن و بزرگداشت، - رونق و تجدد مستمر در اشعار و متون مربوط به آن است و در مقابل اشعاری از شاعران بزرگ، ماندگارتر است که بازتاب ارزش های انسانی، موهبت های الهی یا مدح انبیاء و اولیای الهی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد،" حجت الاسلام طه هاشمی شب گذشته طی پیامی در جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان در دانشگاه آزاد مشهد گفت: شعر و ادب آیینی در تاریخ اسلام و ایران، جایگاهی بلند و پیشیه ای کهن دارد.

وی ادامه داد: از صدر اسلام، اشعار فاخر شاعران به ویژه آن دسته از اشعاری که در مدح و بزرگداشت دین جدید بود مورد تمجید نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) قرار داشت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد کشور با اشاره به این که مدح پیامبر رحمت، توسط کعب بن زُهیر پس از قصیده ای هجو آمیز و اعطای بُرد آن حضرت به این شاعر نشان از بخشش و رحمت ایشان و جایگاه شعر و ادبیات در نزد ایشان و نقش آن در گسترش و نشر فرهنگ و معارف اسلامی دارد، تصریح کرد: قصیده زیبای منسوب به دعبل خُزاعی در مدح حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جاودانه و زبان به زبان نقل شده است و در میان فارسی زبانان نیز گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعاری ماندگارتر است که بازتاب ارزش های انسانی و موهبت های الهی باشد

اشعاری ماندگارتر است که بازتاب ارزش های انسانی و موهبت های الهی باشد