مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 03:012015-10-08بين الملل

احتمال ورود آمریکا به جنگ یمن


کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اهمیت تنگه باب المندب برای کشورهایی که از این تنگه استفاده می کنند گفت: در صورت گسترش جنگ یمن به این تنگه، احتمال ورود آمریکا و اسراییل به جنگ یمن با گسترش آن به باب المندب وجود دارد.

- محمدعلی مهتدی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم"، درباره گسترش جنگ یمن به تنگه باب المندب پیامدهای آن گفت: عربستان کشورهای مختلفی را برای جنگ یمن بسیج کرده است.

به علاوه، آمریکا و اسراییل پایگاه هایی را در جیبوتی و سومالی در اختیار دارند و این احتمال وجود دارد که با شدت گرفتن جنگ یمن، آنها نیز وارد عمل شوند بویژه اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند، اجازه بسته شدن تنگه باب المندب را نخواهند داد.

این تنگه گذرگاه عبور کشتی های بین المللی است لذا در صورت گسترش جنگ یمن به این تنگه، احتمال ورود آمریکا و اسراییل به این جنگ وجود دارد.

گرچه احتمال اجرایی شدن این سناریو ضعیف است، اما چنانچه جنگ یمن گسترش یابد و امنیت تنگه باب المندب تحت تاثیر قرار گیرد، این موضوع به زیان تمام کشورهایی می شود که از این تنگه استفاده می کنند.

مشارکت اسراییل درجنگ یمن این کارشناس مسائل منطقه درباره نقش آمریکا در جنگ یمن گفت: ظاهرا قرار نیست آمریکا بطور علنی وارد جنگ شود، زیرا راهبرد واشنگتن از این به بعد عدم ورو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ورود آمریکا به جنگ یمن

احتمال ورود آمریکا به جنگ یمن