مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مهر 1394 ساعت 18:552015-10-08بين الملل

اسکای نیوز: علی عبدالله صالح با بزرگنمایی القاعده از آمریکا اخاذی می کرد


بر اساس یک گزارش بین المللی علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن با بزرگ جلوه دادن خطر گروه تروریستی القاعده از آمریکا و کشورهای غربی اخاذی می کرد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: گزارش های بین المللی و چهره های سیاسی یمنی از همکاری علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن با گروه تروریستی القاعده برای دریافت کمک های مالی از آمریکا و دیگر کشورها خبر می دهند.

این در حالی است که در نهایت کمک های مالی به یمن به دست شبه نظامیان حوثی (جنبش انصار الله یمن) و طرفداران علی عبدالله صالح رسید تا در درگیرهای با نیروهای ائتلاف عربی به کار بگیرند.

یک گروه از محققان بین المللی در امور یمن در گزارشی اعلام کردند، علی عبدالله صالح یکی از طرف هایی بود که بیشترین تهدید و چالش امنیتی در یمن را بوجود آورد.

در این گزارش که برای رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده، آمده است: در بیستم فوریه گذشته علی عبدالله صالح و برخی از نزدیکان وی با عناصر گروه القاعده در شبه جزیره العرب همکاری کردند.

در مصاحبه هایی که در این گزارش آمده است، گفته می شود علی عبدالله صالح با حمایت از عناصر القاعده تلاش دارد روند سیاسی را در این کشور از بین ببرد و نتایج گفتگوهای ملی که میان گروه های سیاسی یمن برگزار شد را ناکام بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکای نیوز: علی عبدالله صالح با بزرگنمایی القاعده از آمریکا اخاذی می کرد

اسکای نیوز: علی عبدالله صالح با بزرگنمایی القاعده از آمریکا اخاذی می کرد