مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مهر 1394 ساعت 16:312015-10-08پزشكي

جازموریان جزو 3 عامل اصلی تهدید سلامت در استان کرمان است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آثار ناشی از ریزگردهای تالاب جازموریان را از 3 عامل اصلی تهدید سلامت مردم استان کرمان اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، نوذر نخعی در جلسه کارگروه گرد و غبار و احیا تالاب جازموریان استان کرمان که با حضور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، با اشاره به تاثیر ریزگرها در سلامتی انسان اظهار داشت: ابتلا به سرطان و بیماری قلبی از جمله خطرات ریزگردها است.

همچنین ریزگردها بر ریه، دستگاه گوارش و ریه آسیب می رسانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گرفتگی عروق را یکی از آثار ریزگردها بر بدن دانست و گفت: فاصله نزدیک زندگی مردم به محل انتشار ریزگردها سبب مسمومیت و بیماری می شود.

وی ریزگردهای ناشی از تالاب جازموریان را از سه عامل تهدید اول سلامت استان کرمان دانست و گفت: امیدواریم این جلسات مفید واقع شود شاهد کاهش ریزگردها در استان کرمان شویم.

نخعی به نتایج تحقیقات آثار ریزگردها بر سلامت انسان اشاره کرد و گفت: استان کرمان بخش زیادی از گرد و غبار را در کشور متحمل است که نتیجه آن مردم کرمان آسیب زیادی از ریزگردها را خواهند دید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیماری های قلبی عروقی، افزایش سکته قلبی و مغزی،سرطان ریه، آسم، مشکلات نقص جنین، کم بودن وزن دوران تولد، دیابت و پرفشاری خون را آث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جازموریان جزو 3 عامل اصلی تهدید سلامت در استان کرمان است

جازموریان جزو 3 عامل اصلی تهدید سلامت در استان کرمان است