مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مهر 1394 ساعت 03:202015-10-06بين الملل

اسپانیا و فرانسه از دستگیری یک عضو ارشد گروه باسک خبر دادند


ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/07/15مقامات پلیس اسپانیا و فرانسه روز سه شنبه از دستگیری یک عضو ارشد گروه جدایی طلب باسک در حومه پاریس خبر دادند.

مقامات پلیس اسپانیا و فرانسه در این باره اعلام کردند دستگیری این عضو ارشد گروه باسک در پی عملیات گسترده ای رخ داد که از چندی پیش علیه این گروه آغاز شده بود.

انجام این عملیات در حالی است که در عملیات مشترک پلیس فرانسه و اسپانیا که ماه سپتامبر گذشته صورت گرفت، دو تن دیگر از سران جدایی طلبان باسک بازداشت شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از مادرید، وزارت کشور اسپانیا در این باره اعلام کرد این عضو ارشد باسک که اگویتز اوروتیکوئتکسیا Egoitz Urrutikoetxea نام دارد، در حومه سن دنیس در شمال پاریس بازداشت شد.

وی فرزند یکی از رهبران پیشین گروه باسک به نام خوسو ترنرا Josu Ternera است و پیشتر دو بار در دادگاه های فرانسه به جرم همکاری با گروه های تروریستی محکوم شده است.

پدر وی نیز که در سال 2010 در دادگاه های فرانسه محکوم شد، تحت تعقیب است.

گروه جدایی طلبان باسک در اواخر دهه 1950 پایه گذاری شد و هدف ایجاد کشور مستقل باسک را در شمال اسپانیا و جنوب فرانسه پیگیری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپانیا و فرانسه از دستگیری یک عضو ارشد گروه باسک خبر دادند

اسپانیا و فرانسه از دستگیری یک عضو ارشد گروه باسک خبر دادند