مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 17:462015-10-06اقتصادي

مصرف سرانه تخم مرغ در اردبیل از میانگین کشور پایین تر است


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مصرف سرانه استان از میانگین جهانی پایین است و باید تمامی مسئولان و کارشناسان نسبت به توسعه ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ و اهمیت تغذیه ای آن اقدامات مناسبی را انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، بهلول تکلوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تولیدات دامی در اردبیل اظهار داشت: شعار جهانی روز تخم مرغ امسال با عنوان زندگی سالم با یک تخم مرغ در روز اعلام شده است.

تخم مرغ یک ماده غذایی و با ارزش و کامل است که نیازهای انسان به انواع ویتامین ها، اسیدهای آمینه، املاح و موادمعدنی و انواع اسیدهای چرب مفید را تامین می کند و در هرم غذایی انسان در راس هرم و در ردیف گوشت قرمز، ماهی، مرغ و شیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تخم مرغ حاوی 9 نوع اسیدهای آمینه ضروری است و در کودکان، نوجوانان و ورزشکاران در رشد عضلات نقش بسیار مهمی دارد و در پیری باعث جلوگیری از تحلیل عضلات می شود، این ماده غذایی با ارزش حاوی انواع ویتامین های A,D.

C.

E و ویتامین های گروه B به ویژه اسیدفولیک است و در نرمی و لطافت پوست ، بینایی و جذب کلسیم از دستگاه گوارش تاثیر بسزایی دارد وبه عنوان یک ماده آنتی اکسیدان عمل می کند و جلوی بسیاری از سرطان ها را می گیرد و درخونسازی نیز نقش اساسی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سرانه تخم مرغ در اردبیل از میانگین کشور پایین تر است

مصرف سرانه تخم مرغ در اردبیل از میانگین کشور پایین تر است