مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 16:512015-10-06بين الملل

تهدید آمریکا و ترکیه برای ساقط کردن هواپیماهای روسی


آمریکا و ترکیه تهدید کرده اند که اگر هواپیماهای جنگنده روسی حریم هوایی ترکیه را نقض کنند، این هواپیماها را سرنگون خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، پس از اینکه ترکیه ادعا کرده است جنگنده های روسی در روزهای اخیر در دو مورد حریم هوایی این کشور را نقض کرده اند، واشنگتن و آنکارا تهدید کرده اند که در صورت تکرار این مساله، جنگنده های روسی را که حریم هوایی ترکیه را نقض کنند، سرنگون خواهند کرد.

روزنامه آنلاین یی یو آبزرور به نقل از احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نوشت: قوانین ترکیه در خصوص همه هواپیماها اعمال خواهد شد، چه این هواپیماها سوری یا روسی باشند.

اقدامات لازم علیه هر کسی که مرزهای ترکیه را نقض کند، اتخاذ خواهد شد حتی اگر آن یک پرنده باشد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن اشاره به نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی، گفت: این احتمال وجود داشت که نتیجه نقض حریم هوایی ترکیه، سرنگون شدن جنگنده های روسی باشد.

رویترز نیز به نقل از جان کری که به شیلی سفر کرده است، اعلام کرد: ما به شدت نگران این مساله هستیم چرا که این دقیقا همان چیزی است که ترکیه به آن پاسخ داده است.

این اتفاق ممکن بود منجر به سرنگون شدن هواپیماهای جنگنده روسی شود و این دقیقا همان چیزی است که نسبت به آن هشدار داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید آمریکا و ترکیه برای ساقط کردن هواپیماهای روسی

تهدید آمریکا و ترکیه برای ساقط کردن هواپیماهای روسی