مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 13:162015-10-06سياسي

ناگفته های فاجعه منا و تمتع 94 از قول سرپرست حجاج ایرانی


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ناگفته های زیبایی را از حج تمتع سال 94 و حوادث و فاجعه منا گفته است.

- "، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر درباره حوادث امسال حج تمتع گفت: دو حادثه دلخراش حج امسال را باید جداگانه تجزیه و تحلیل کنیم و بعد به اصل مناسک حج بپردازیم؛ ما شاهد تحولاتی در زمینه حج گذاری ایرانیان در سال جاری بودیم که این تحولات هم در حوزه مسائل فرهنگی و هم در حوزه مسائل اجرایی اتفاق افتاد.

تحقیق و بررسی علت حادثه سقوط جرثقیل قاضی عسکر با بیان اینکه حادثه سقوط جرثقیل بسیار ناگوار بود، گفت: در سال های گذشته شبیه این حادثه سابقه نداشته است، جرثقیل های طرح توسعه چند سالی است که اینجاست و اتفاقی رخ نمی داد و تخریب های گسترده نیز لطمه ای به حجاج وارد نکرد ولی باید بررسی شود که چرا این بی دقتی صورت گرفته است و گروه های تحقیق باید بررسی کنند که آیا زمان کار جرثقیل تمام شده و در حال باز شدن بوده و توفان باعث سقوط آن شده است؟ همه این ها باید بررسی شود و نیاز به تحقیق دارد؛ مسئله غیرقابل باور این  است که این همه تلفات داشت.

وی با اشاره به اینکه به هر حال بارندگی باعث شده بود تا تعداد زائران در صحن مسجد الحرام به حداقل برسد و از عمق حادثه کاسته شود، افزود: در این حادثه 11 نفر از هموطنان ما جان دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های فاجعه منا و تمتع 94 از قول سرپرست حجاج ایرانی

ناگفته های فاجعه منا و تمتع 94 از قول سرپرست حجاج ایرانی