مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 08:502015-10-06بين الملل

امضاء تفاهم نامه 11 ماده ای آذربایجان غربی با کردستان عراق


گمرگی بین آذربایجان غربی و کردستان عراق در ?? بند منعقد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما این تفاهمنامه عصر دیروز در پایان جلسه مشترک استاندار آذربایجان غربی و هیئت اقتصادی کردستان عراق که به مدت 5 ساعت در بازارچه مرزی کیله سردشت برگزار شد به امضا رسید.

بررسی رسمی شدن مرز کیله، استقرار دوایر حکومتی کردستان عراق در مرز، آسفالت جاده آن طرف مرز توسط شرکت ایرانی، مین روبی محل استقرار بازارچه ان طرف مرز توسط شرکت ایرانی ، تردد کامیون های باری بین دو شهر سردشت و قلعه دیزه ، آموزش کارمندان گمرک اقلیم توسط گمرک استان آذربایجان غربی از جمله مفاد این تفاهم نامه هستند.

برگزاری جلسات بین دو طرف ایرانی بصورت مداوم ، هماهنگی برای تسهیل در صادرات ، تعیین تکلیف گذرنامه ممهور به مرز باشماق برای تردد طرف ایرانی و عراقی از مرز کیله ، اعلام مشکلات صادرات ممنوعه توسط طرفین معاملات به مسئولین ذیربط، و مسئولیت هماهنگی فرمانداران سردشت وقلعه دیزه در زمینه بازارچه مرزی کیله از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و کردستان گفت: باید روابط دوستانه و صمیمی بین دو کشور را با توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی بیشترتحکیم بخشیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضاء تفاهم نامه 11 ماده ای آذربایجان غربی با کردستان عراق

امضاء تفاهم نامه 11 ماده ای آذربایجان غربی با کردستان عراق