مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 06:162015-10-06اجتماعي

استفاده از روش های بهکاشت راهی برای نجات دریاچه ارومیه


استفاده از روش های بهکاشت و سایر روش های نوین آبیاری راهی برای نجات و احیای دریاچه ارومیه است که همکاری کشاورزان‏، مردم و مسئولان با یکدیگر را می طلبد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که روزگاری زیبایی آ‎ن چشم هر بیننده ای را خیره و گردشگران بسیاری را جذب منطقه آذربایجان می کرد اما متاسفانه اکنون به دلیل برخی از بحران های آبی موجود در منطقه‏، سوء مدیریت ها‏، استفاده نا مناسب از منابع آبی موجود و حفر چاه های غیر مجازی که توسط کشاوزان این منطقه انجام شده است زنگ خطری در گوش مردم و مسئولان آذربایجان غربی و شرقی به ویژه شهرستان ارومیه نواخته شد است.

بر اساس تحقیقاتی که محققان و ادارات مختلف به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه انجام داده اند، طرح هایی پیشنهاد شد که از طریق آن ها بتوان از خشکی کامل این دریاچه جلوگیری کرد و یکی از این طرح های پیشنهادی طرح نکاشت بود که پس از اعتراضات مستمر کشاورزان و نارضایتی های فراوان از اجرای این طرح تصمیماتی مبنی بر تغییر طرح نکاشت به بهکاشت صورت گرفت.

یکی از اهداف اصلی اجرای طرح بهکاشت در اطراف دریاچه ارومیه تغییر نوع کشت محصولاتی است که نیاز آبی بالایی دارند همانند تغییر کشت چغندر قند به گندم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از روش های بهکاشت راهی برای نجات دریاچه ارومیه

استفاده از روش های بهکاشت راهی برای نجات دریاچه ارومیه