مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 04:112015-10-06سياسي

قصه پرچم ایران در قاب تلویزیون


مستند «سبز، سپید، سرخ» با موضوع تغییر و تحول و تکامل نمادهای پرچم ایران در طول دوره های مختلف تاریخی از شبکه افق پخش خواهد شد.

- مستند سبز، سپید، سرخ با موضوع تغییر و تحول و تکامل نمادهای پرچم ایران در طول دوره های مختلف تاریخی از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم"، هر قوم و قبیله ای از دوره های کهن تاریخی برای خود نماد و پرچمی داشته که به وسیله آن شناخته می شد؛ در طول تاریخ و به تناسب تکامل شهرها و دولت ها، پرچم ها به نمادهای ملی تبدیل شدند و امروز، هر کشوری که به طور رسمی استقلال داشته باشد، پرچم منحصر به فرد خود را نیز دارد.

در حقیقت این نشانه ملی، گویای اندیشه و آداب و سنن مردمی که تحت لوای آن پرچم زندگی می کنند و به دفاع از کشورشان می پردازند.

ایران که یکی از نخستین تمدن های بزرگ دنیا بوده نیز از این سنت تبعیت کرده و در هر دوره تاریخی از هزاران سال پیش تاکنون، پرچم های مختلفی داشته که البته از رنگ ها و نمادهای باستانی آن، در بسیاری از دوره ها استفاده شده و گاه گاه، تغییراتی اندک در آن به وجود آمده است.

پرچم ایران در برخی دوره ها، نمادی از مبارزه و جهاد علیه ستمگران و گاه نشانه شکوه شاهنشاهی و آسمانی بودن پادشاهانی که حکومت را در اختیار داشته اند بوده است البته در طول دوره های بعد از ورود اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پرچم ایران در قاب تلویزیون

قصه پرچم ایران در قاب تلویزیون