مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 01:052015-10-05اقتصادي

استاد دانشگاه: لزوم اقدام سریع دولت برای رفع رکود (2 و پایانی)


دولت ها در همه جهان در شرایط رکود سعی می کنند دوره رکود را با کمک به اقتصاد کوتاه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی الله داد در ادامه برنامه quotation mark تیترامشب quotation mark شبکه خبر افزود: وقتی مالیات را افزایش می دهیم ، عرضه کمتر و اخراج کارکنان بیشتر و در نتیجه بیکاری افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه 43 درصد فارغ التحصیلان لیسانس بیکارند گفت: سالی یک میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی داریم و اکنون دو میلیون و 300 هزار دانشجو در مقطع لیسانس، 700 هزار دانشجو در مقطع فوق دیپلم ، بیش از 300 هزار دانشجو در مقطع فوق لیسانس و حدود 80 هزار دانشجو در مقطع دکتری داریم.

وی ادامه داد: باید برای این افراد پس از فارغ التحصیلی شغل ایجاد شود در حالی که حدود هزار میلیارد در 10 سال گذشته در این اقتصاد دولتی تزریق شد اما شغلی ایجاد نشد.

الله داد گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، از سه هزار واحد تعطیل شده شهرک های صنعتی، حدود 2900 واحد فقط مشکل نقدینگی دارند و پول سرمایه در گردش ندارند.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ما به علت دولتی بودن بسیار ناتوان است افزود: دولت حدود 110 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است و در نتیجه بانک ها نمی توانند تسهیلات پرداخت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه: لزوم اقدام سریع دولت برای رفع رکود (2 و پایانی)

استاد دانشگاه: لزوم اقدام سریع دولت برای رفع رکود (2 و پایانی)