مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مهر 1394 ساعت 02:562015-10-04سياسي

چالش های سبک زندگی اسلامی در ' جمهوری اسلامی' نگاهی راهبردی به اصلاح الگوی معیشت


در نظام اسلامی که به صورت آرمان و بالقوه است، اگر از هر کدام از خرده نظام ها برای اصلاح و مقاوم سازی و عزت مندی جامعه شروع کنیم، بقیه خرده نظام ها را هم به تبعیت و اصلاح وا می دارد، - یکی از موضوعاتی که در محافل رسانه ای و پژوهشی کشور ما طرح شده است (به خصوص بعد از سخنان رهبری در این حوزه) و دیدگاه های زیادی پیرامون آن بیان شده است مسئله ی سبک زندگی است.

فارغ از مفهوم سبک زندگی در علوم اجتماعی و برداشت های متفاوتی که با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و الگو از این مفهوم شده است می توان گفت سبک زندگی ارتباط زیادی با الگوی معیشت و مصرف در جامعه دارد.

تا زمانی که به صورت جدی در خصوص الگوی معیشت خود تجدید نظر نکنیم باز تولید کننده ی ساختارهایی هستیم که در امتداد مدرنیته ترسیم شده اند و ما نیز با توجه به اقتضائات ملی و تاریخی خود در گوشه ای از این پازل قرار می گیریم و به نتایجی می رسیم که در این امتداد، قابل پیش بینی است.

یادداشت حاضر به قلم ” سیاوش ایمانی” سعی دارد به این چرخه معیوب در الگوی معیشت متذکر باشد و اشاراتی نیز به نقش طب اسلامی و تغذیه سالم در الگوی معیشت دینی داشته باشد.

در نگاه استراتژیک هر چیزی که بقای نظام اسلامی را رقم می زند عمق استراتژیک نظام را شکل می دهد در واقع آنچه که مهم است حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی در براب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های سبک زندگی اسلامی در ' جمهوری اسلامی' نگاهی راهبردی به اصلاح الگوی معیشت

چالش های سبک زندگی اسلامی در ' جمهوری اسلامی' نگاهی راهبردی به اصلاح الگوی معیشت