مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مهر 1394 ساعت 17:462015-10-04اقتصادي

رییس سازمان دامپزشکی وجود هورمون رشد در مرغ های تولیدی کشور را رد کرد


رییس سازمان دامپزشکی کشور وجود هورمون رشد در مرغ های تولیدی کشور را به لحاظ علمی و عملیاتی رد کرد و گفت: مردم با اطمینان مرغ مصرف کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، مهدی خلج در نشست مطبوعاتی که به مناسب 14 مهر روز ملی دامپزشکی برگزار شد، افزود:طبق مطالعاتی که توسط سازمان دامپزشکی کشور و میادین شهرداری تهران صورت گرفته، مصرف هورمون رشد در طیور به اثبات نرسیده، ضمن آن که سازمان دامپزشکی نیز اجازه ورود چنین هورمونی را به کشور برای مصرف مرغ نداده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که اساسا، گیرنده هورمون رشد درعضلات سینه مرغ وجود ندارد که بخواهد چنین ماده ای را جذب کند.

خلج با بیان این که تمام هورمون های رشد که مورد مصرف قرار می گیرند، ماهیت پروتیینی دارند، گفت: اگر این هورمون مصرف شود به دلیل آن که در دستگاه گوارش تجزیه و به متابولیت های دیگر تبدیل می شود، اثری نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: امکان استفاده از هورمون تزریقی در مرغ ها نیز محدود است، زیرا این هورمون باید به طور مکرر به مرغ تزریق شود و با توجه به تولید انبوه مرغ در کشور که به چند هزار قطعه در یک مرکز پرورش می رسد، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مورد رشد سریع مرغ نیز خاطرنشان کرد: طی 90 سال قبل، ظرف 100 روز با خوردن 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان دامپزشکی وجود هورمون رشد در مرغ های تولیدی کشور را رد کرد

رییس سازمان دامپزشکی وجود هورمون رشد در مرغ های تولیدی کشور را رد کرد