مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 13:362015-09-05اقتصادي

آتش سوزی جنگل در استان فارس بیش از 50 درصد کاهش یافت


مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به 142 فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان در 5 ماه امسال گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 51 درصد کاهش داشته است.

- مهرزاد بوستانی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به کاهش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان فارس هم در تعداد و هم در سطح اظهار داشت: کل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان فارس در هزار و 640 هکتار و در 142 فقره رخ داده بود که نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیر داشته است.

وی گفت: میزان آتش سوزی در سال گذشته در مدت مشابه 8 هزار و 600 هکتار و 274 فقره بوده که امسال با افزایش قرقبانان و مشارکت های مردمی کاهش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه عمده آتش سوزی ها در استان فارس تا آبان ماه ادامه دارد، افزود: با ادامه روند پیشگیری های انجام شده روند کاهش آتش سوزی تا پایان آبان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط آب وهوایی استان فارس با شروع فصل پاییز خشکی هوا کاهش یافته و به همین دلیل آتش سوزی نیز کاهش می یابد.

بوستانی خاطرنشان کرد: هیچ یک از آتش سوزی ها در محدوده طرح های جنگل کاری نبوده است و این مناطق که عمدتا در اطراف شیراز و شهرستان ارسنجان بوده تحت حفاظت قرار دارند.

انتهای پیام/ آ R41382/P41362


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی جنگل در استان فارس بیش از 50 درصد کاهش یافت

آتش سوزی جنگل در استان فارس بیش از 50 درصد کاهش یافت