مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 13:102015-09-05فناوري

اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری ملی ( فهام) اغاز شد


اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری ملی ( فهام) که سامانه یکپارچه ای شامل سخت افزار ، نرم افزار ، شبکه و بستر مخابراتی است ، اغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سامانه فهام ، اطلاعاتی مانند مصرف ، دیماند ولتاژ ، جریان و اطلاعات دیگر را به صورت پیوسته از سمت مصرف کننده دریافت می کند.

این سامانه با ایجاد بستر مخابراتی دو طرفه قابلیت قرائت ، پیکربندی ، نظارت و کنترل از راه دور کنتورها ، جمع آوری ، مدیریت پردازش و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده را دارد و گزارش های لازم را تولید می کند.

سامانه فهام همچنین تمام فرآیندهای ذکر شده را به صورت خودکار انجام می دهد.

از مزیت های این طرح می توان به کاهش تلفات غیر فنی در شبکه مدیریت تقاضا از طریق ارسال نرخ به مشترکین و تشویق آنها به کاهش مصرف ، مدیریت تقاضا از طریق کاهش دیماند یا قطع برق مشترکین معین در شرایط بحرانی شبکه ، افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع با تشخیص سریع خطای شبکه توزیع ، قرائت خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها ، امکان پیش بینی دقیق بار و پیش فروش برق ، ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی بازار خرده فروشی برق اشاره کرد.

همچنین یکنواخت شدن کنتورها در سطح کشور ، تسهیل نصب ، تعمیر و نگهداری و جایگزینی ، سهولت توسعه و ارتقای سیستم در آینده ، ایجاد بستر مناسب برای پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری ملی ( فهام) اغاز شد

اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری ملی ( فهام) اغاز شد