مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 12:152015-09-05سياسي

اصفهان و تبریز ثبت جهانی شدند


اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی و فرش ثبت جهانی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (wcc)، پس از بررسی های تخصصی صورت گرفته و حضور کارشناسان بین المللی در ایران، شهرهای اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی و فرش به ثبت جهانی رسیدند.

طی پیگیری های حقوقی صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعضای شورای جهانی صنایع دستی و رایزنی های انجام شده از سوی معاون صنایع دستی کشور در اجلاس آسیا اقیانوسیه در کشور هند (2015) در رابطه با ثبت جهانی دو شهر اصفهان و تبریز این درخواست به تایید این شورا رسید.

در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی و با رای اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه این دو شهر ایران به ثبت جهانی رسیدند.

وانگ شان ، رییس شورای جهانی صنایع دستی و غدا هیجاوی ، رییس منطقه آسیا-اقیانوسیه ی این شورا، طی پیام هایی اختصاصی این موفقیت را به مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریک گفتند.

در سال 2015 میلادی در سطح دنیا تنها 6 شهر کاندیدای ثبت جهانی بودند که اصفهان و تبریز به واسطه داشتن ویژگی ها و شرایط خاصی که در زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان و تبریز ثبت جهانی شدند

اصفهان و تبریز ثبت جهانی شدند