مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 شهریور 1394 ساعت 14:302015-09-04اقتصادي

بندر خرمشهر، پیشتاز صادرات سیمان در بنادر کشور


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این بندر با صادرات یک میلیون و 200هزار تن سیمان در دو سال اخیر ، عنوان نخست صادرات این کالا را در بین بنادر کشور کسب کرد.

عادل دریس در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ( مانا) افزود: این میزان سیمان از مرز دریایی خرمشهر به بنادر ابوفلوس و بصره عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه سیمان به صورت روزانه از بندرگاه خرمشهر صادر می شود ، افزود: فعال شدن صادرات سیمان به عنوان یک مزیت نسبی برای بندر خرمشهر سبب ایجاد اشتغال بکار تعداد زیادی شناور در مسیر خرمشهر - بصره شده است.

* شناورسازی 155 فروند شناور مغروقه در کارون و اروندروددریس گفت: تاکنون 155فروند شناور مغروقه در رودخانه های کارون و اروند که در جریان آتشباری نیروهای بعثی عراق غرق شده است با توانمندی های متخصصان داخلی کشورمان شناورسازی شده که سبب بالا رفتن ضریب ایمنی تردد شناورها در این دو آبراه شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: از این تعداد شناورسازی مغروقه ها ، 31فروند در آبراه ارود و 124فروند در کارون بوده است.

وی گفت: 156میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی کشور ، برای شناورسازی 42فروند مغروقه در اروندرود و کارون در سه سال اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر خرمشهر، پیشتاز صادرات سیمان در بنادر کشور

بندر خرمشهر، پیشتاز صادرات سیمان در بنادر کشور