مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 شهریور 1394 ساعت 08:052015-09-04اقتصادي

وام دهی بانک ها سرعت گرفت


پرداخت 94 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در چهار ماهه نخست امسال در حالی رقم خورده که میزان وام دهی بانک ها در این دوره با رشد بیش از 16 درصدی همراه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور و الزام ورود نظام بانکی به تامین اعتبار بنگاه های تولیدی به منظور ارتقای تولید و حرکت به سمت رشد اقتصادی مثبت، سال گذشته پرداخت 280 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گرفت؛ رقمی که به اذعان مقامات بانک مرکزی با توجه به منابع موجود بانک ها خوش بینانه به نظر می رسید.

با این وجود عملکرد یکساله بانک ها نشان داد که در انتهای سال بالغ بر 340 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته اند و بیش از 60 هزار میلیارد تومان فراتر از پیش بینی رییس کل بانک مرکزی به بخش های مختلف اقتصادی وام داده اند؛ موضوعی که البته در ادامه واکنش بانک مرکزی را نیز به همراه داشت، چراکه تاکید داشتند این روند موجب افزایش بدهی بانک ها به بانک مرکزی شده و می تواند خطر افزایش تورم را برخلاف سیاست های دولت و بانک مرکزی تشدید کند.

اما اخیرا رییس کل بانک مرکزی آمار تازه ای از عملکرد تسهیلاتی بانک ها اعلام کرد و از وام دهی 94 هزار میلیاردی طی چهار ماهه ابتدایی امسال خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وام دهی بانک ها سرعت گرفت

وام دهی بانک ها سرعت گرفت