مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 12:202015-09-03پزشكي

نقش حیاتی بهورزان در تامین سلامت جامعه


قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای مردمی ضمن سخت و طاقت فرسا خواندن حرفه بهورزی و برشمردن وظایف آنها بویژه در روستاها، بر نقش حیاتی بهورزان در تامین سلامت جامعه تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیدمحمد ایازی در یادداشتی با عنوان "بهورزان؛ نگاه آکنده از مهرتان مستدام باد" آورده است:" 12 شهریور ماه به عنوان روز بهورز با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی نامگذاری شده است.

نامگذاری این روز به دنبال تحقیق گسترده ای است که وزارت بهداشت در سال 1363 هجری شمسی، برای آگاهی از وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی انجام داد و این نتیجه به دست آمد که40 درصد از مرگ و میرهای کشور، در 5 سال اول زندگی کودکان اتفاق می افتد و80 درصد آن نیز در یک سال اول زندگی است.

بنابراین می توان با آموزش های عمدتا ساده و اولیه از وقوع این مرگ و میرها جلوگیری کرد.

این نتایج سرآغاز تلاش در مسیر راه اندازی شبکه های بهداشتی درمانی به نام "خانه بهداشت” در روستاهای کشور و تربیت نیروهای اصیل و بومی به نام "بهورز” شد.

در اینجا بی مناسبت نیست که از بنیانگذاران شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی کشور ، دکتر کامل شادپور و دکتر سیروس پیله رودی که در طراحی نظام شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی نقش بسیار ارزنده ای را ایفا کردند،نیز یادی داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش حیاتی بهورزان در تامین سلامت جامعه

نقش حیاتی بهورزان در تامین سلامت جامعه