مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 03:362015-09-03اقتصادي

کاشت متناوب گیاهان راهکار کاهش علف های هرز در زمین های کشاورزی است


رییس کارگروه آموزش انجمن علف های هرز اروپا از کشور دانمارک با بیان اینکه گاهی علف های هرز نسبت به سموم مقاوم می شوند، گفت: کاشت متناوب گیاهان نسبت به کاهش آفت علف های هرز کمک می کند.

- پروفسور استرایبیگ در حاشیه ششمین همایش علوم علف های هرز ایران در دانشگاه بیرجند گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند"، اظهار داشت: علف های هرز به دلیل داشتن مقاومت زیاد با روش های معمولی از بین نمی روند.

وی افزود: علف های هرز همزمان با گیاهان زراعی رشد می کنند و در هنگام برداشت محصول بذر آنها مخلوط می شود و مشکلات زیادی را به وجود می آورد و خسارت علف های هرز با آفات و امراض گیاهی است که عدم وجود آسیب های ظاهری به صورت علائم بر روی گیاه مانند آفات و امراض است.

رییس کارگروه آموزش انجمن علف های هرز اروپا از کشور دانمارک گفت: رشد یک علف هرز شامل حمله به یک منطقه زراعی است که در زمینه پیشگیری بذر گیاهان است.

استرایبیگ افزود: در کشور ما کشاورزان برای حذف آفت ها از علف کش ها استفاده می کنند و گاهی علف های هرز نسبت به سموم مقاوم شده و استفاده بیش از حد از سم سبب از بین رفتن حشرات مفید در منطقه می شود که این عامل خسارات زیادی را به محیط زیست وارد می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت متناوب گیاهان راهکار کاهش علف های هرز در زمین های کشاورزی است

کاشت متناوب گیاهان راهکار کاهش علف های هرز در زمین های کشاورزی است