مفهوم و گستره تبرج زنان در تفسیر قرآن -بخش دوم و پایانی انواع تبرج زنانهگاهی زن لباسی به تن می کند که با آن لباس هیچ قسمتی از قسمت های بدنش برهنه نیست اما آن لباس به گونه ای است که حجم بدن زن و شکل ترکیب اندام او کاملاً واضح و آشکار است؛ - 2. تکشف و آشکارشدن و دیده شدن تکشف زن به طرق مختلف می تواند اتفاق افتد: یک. تکشف از طریق پوشش نامناسب؛ که خود به دو شکل می تواند صورت بگیرد: یک. اظهار زینت یکی از مصادیق اظهار زینت که در بسیاری از تعاریف ارائه شده برای تبرج به چشم می خورد، اظهار زینت های مصنوعی می باشد که زائد بر اصل جسد و جسم زن است و زنان خود را به وسیله آن تزیین می کنند. اعم از انواع و اقسام جواهرآلات (النگو، گوشواره، پابند، گردنبند، . )، انواع و اقسام لوازم آرایش و . بنابراین گاهی زن متبرج به گونه ای لباس پوشیده که تمامی زینت های مصنوعی او آشکار است و البته گاهی خود لباس به عنوان نوعی زینت از زینت های مصنوعی محسوب می گردد. استاد مطهری دراین باره می گوید: لباس را زمانی که قسمتی از بدن به وسیله آن نمایان باشد، می توان زینت محسوب کرد، مثلاً زنان بدپوششی که در جامعه فراوان دیده می شوند لباس آنها، یکی از زینت هایشان محسوب می شود. (مطهری، 1388: 172) اما اگر زن تمام بدن را با یک لباس سرتاسری بپوشاند، چنین لباسی نه تنها زینت نیست بلکه پوشاننده کلیه زینت های پنهان او نیز می باشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |