مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 02:122015-09-02فرهنگي

کاری نکنیم آیندگان نفرین مان کنند


11 شهریور 1394 بهزاد پروین قدس در گفت وگو با ایسنا فتولینک عکاسی - یک عکاس جنگ گفت: باید اسناد تصویری جنگ را به عنوان دوره مهمی از تاریخ کشور حفظ کنیم و به دست موزه ها بسپاریم.

اگر ما برای نسل های آینده کاری نکنیم، آن ها ما را نفرین و مؤاخذه خواهند کرد.

بهزاد پروین قدس در گفت وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره ی لزوم راه اندازی موزه ای برای عکس ها و اسناد تصویری جنگ، اظهار کرد: دغدغه داشتن موزه ای برای عکس های جنگ، سال هاست که وجود دارد و متأسفانه تا امروز به نتیجه نرسیده است.

اگر این روند ادامه پیدا کند شاید یک روز، نوادگان ما فقط چند عکس را از هشت سال جنگ چند ابرقدرت بزرگ دنیا با ما، به عنوان اسنادی از آن دوران پیدا کنند! او ادامه داد: دوران جنگ تحمیلی، سرشار از افتخار و عزت بود و باید برای آیندگان حفظ شود.

یک عکس از جنگ ویتنام می تواند خیلی حرف برای دنیا داشته باشد، اما ما چه چیزی داریم که از جنگی که به ما تحمیل شد به دنیا نشان دهیم؟ من نمی خواهم شعاری صحبت کنم، اما عکس ها و عکاسان جنگ، دریایی از خاطره و حرف هستند و ما باید برای آینده حرفی داشته باشیم.

این عکاس به لزوم وجود عزم ملی برای ایجاد یک موزه جنگ اشاره کرد و گفت: راه اندازی موزه ای برای عکس های جنگ به یک نگاه ملی نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاری نکنیم آیندگان نفرین مان کنند

کاری نکنیم آیندگان نفرین مان کنند