مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 00:002015-09-02اجتماعي

مبارزه با آفت سفید بالک در منطقه 6 تهران


اداره فضای سبز منطقه 6 با استفاده از سموم غیر شیمیایی و کارت های آبی و زرد درصدد مبارزه با آفت سفید بالک در قلب پایتخت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 6 ، سیدرضا خاتمی، رییس اداره فضای سبز منطقه 6 خاطر نشان کرد: در طی سال گذشته و بدون هیچگونه سابقه قبلی ، آفت سفید بالک در سطح تهران طغیان کرده است که در راستای کنترل آن اقدامات لازم صورت می پذیرد.

این در حالی است که بر اساس سیکل زندگی آفت و تجدید نسل کوتاه مدت آن طغیان آن در سالجاری پیش بینی شده بود.

لذا بر این اساس مانیتورینگ آن در دستور کار اداره فضای سبز قرار گرفت و ضمن انجام بازدید های مستمر و نصب رولهای زرد، وضعیت آفت رصد شد.

به گفته خاتمی، تاکنون بیش از 600 کارت آبی بر روی 22 هزار اصله درخت و مقدار 21 هزار رول زرد رنگ بر درختان منطقه 6 چسبانده شده است.

وی افزود: در این اثنا انجام آبشویی مستمر به صورت شبانه با صابونهای گیاهی انجام می شود، همزمان با افزایش جمعیت آفت علاوه بر گسترش کنترل مکانیکی از طریق نصب رولهای زرد نسبت به شروع سمپاشی درختان توت با سموم غیرشیمیایی و سازگار با محیط زیست اقدام شده است .

رییس اداره فضای سبز منطقه 6 تصریح کرد: کاهش مصرف سموم شیمیایی طی سالهای گذشته یکی از سیاستهای کلی شهرداری منطقه 6 بوده و گامهای مؤثری در این رابطه برداشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سفید بالک در منطقه 6 تهران

مبارزه با آفت سفید بالک در منطقه 6 تهران