مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 18:312015-09-02پزشكي

مجازات حبس برای داروخانه های متخلف


معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 19 جرائم پزشکی و امور دارویی گفت: برای متصدیان داروخانه هایی که داروهای تقلبی، فاسد و تاریخ گذشته و قاچاق داشته باشند قانونگذار مجازات حبس و همچنین مصادره مکان عرضه دارو را در نظر گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ذبیح زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متصدیان داروخانه ها موظفند به صورت دوره ای و منظم قفسه خوانی کنند و داروها، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی را که تاریخ مصرف آن سپری شده است از قفسه ها خارج و معدوم کنند.

وی گفت: نگهداری و عرضه داروهای تاریخ مصرف گذشته جرم تلقی می شود و همین که این داروها در داخل قفسه نگهداری شود اطلاق عرضه را بر آن می توان داشت.

معاون دادستان تهران افزود: ما به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی از طریق سازمان غذا و دارو ابلاغ کرده ایم که حتماً داروخانه ها باید فاکتورهای خریدشان قانونی باشد و از نظر قانون، فاکتوری قانونی است که نام و نشانی شرکت توزیع کننده کالا، کد اقتصادی، مهر برجسته و امضای فروشنده، تلفن ثابت شرکت، آرم و سربرگ معتبر و شناسه ملی داشته باشد.

ذبیح زاده گفت: مشکل عمده داروخانه های متخلف این است که داروهایشان را خارج از شبکه های رسمی مجاز تهیه می کنند و برخی افراد فاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات حبس برای داروخانه های متخلف

مجازات حبس برای داروخانه های متخلف