مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 00:452015-09-01اقتصادي

آخوندی: فروشی شدن قانون مهمترین علت سوداگری در بخش مسکن است (1)


سوداگری در بخش مسکن به این علت به وجود آمده که قانون قابل فروش است و تازمانی که این مسئله وجود دارد حتی با افزایش مالیات در این بخش هم نمی توان با سوداگری مقابله کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، عباس آخوندی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما در باره برنامه های وزارتخانه راه وشهرسازی در هفته دولت گفت : در این هفته 1327 طرح با ارزش مالی حدود 2700 میلیارد تومان افتتاح شد .

وی با اشاره به نرخ شاخص تملک مسکن افزود : میزان این شاخص به طور میانگین در دنیا به میزان6 سال درآمد مردم و تبدیل آن به خانه است .

آخوندی خاطر نشان ساخت : در ایران این شاخص در وضعیت خوبی نیست و به میزان 11 و هشت دهم سال است که برای سه دهک پایین جامعه به 25 سال هم می رسد و این وضعیت بحرانی است .

وزیر راه وشهرسازی افزود : حل این موضوع از اولویت اصلی ما در وزارتخانه است .

وی تصریح کرد : در گذشته حدود 60 درصد واحدهای جدید به سمت تملک می رفت و 40 درصد به سمت اجاره، اما در حال حاضر این روند معکوس شده و سهم مالکین مسکن کاهش یافته است .

آخوندی با اشاره به وضعیت نه چندان خوب شاخص تراکم خانوار در ایران گفت : میزان این شاخص به یک و پنج صدم می رسد که این نرخ در برخی از محله ها متغیر است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخوندی: فروشی شدن قانون مهمترین علت سوداگری در بخش مسکن است (1)

آخوندی: فروشی شدن قانون مهمترین علت سوداگری در بخش مسکن است (1)