مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 شهریور 1394 ساعت 18:562015-09-01سياسي

افت هشت متری تراز آبی دریاچه ارومیه در دو سال اخیر


رییس کارگروه علمی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به ضرورت رصد دقیق وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در طول دو سال اخیر هشت متر از تراز آبی دریاچه ارومیه افت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، مسعود تجریشی عصر امروز در شورای فرهنگی، اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: ما در ستاد احیای دریاچه ارومیه تلاش می کنیم تا در سال 1402 تراز آبی دریاچه ارومیه را به 1274.

1 واحد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 85 حدود 64 هزار و 400 حلقه چاه، در سال 91 حدود 88 هزار و 900 حلقه چاه و طبق آخرین بررسی های صورت گرفته، در حال حاضر حدود 90 هزار حلقه چاه در حوضه آبی دریاچه ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه یکی از مهم ترین دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه افزایش بی رویه چاه ها در حوضه آبریز این دریاچه بوده است.

رییس کارگروه علمی ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: فعال کردن چاه ها در مجاورت رودخانه ها باعث می شود آب ها دیگر به سمت رودخانه نمی رود و در طولانی مدت رودخانه ها نیز خشک می شود.

تجریشی با انتقاد از توسعه نامتوازن کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه، گفت: توسعه نامتوازن بخش کشاورزی، برداشت بیش از حد مجاز منابع آبی تجدیدپذیر، کاهش روان آب های ورودی به دریاچه ارومیه و تغییرات اقلیمی از جمله مهم ترین عوامل خشک شدن این دریاچه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت هشت متری تراز آبی دریاچه ارومیه در دو سال اخیر

افت هشت متری تراز آبی دریاچه ارومیه در دو سال اخیر