مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 شهریور 1394 ساعت 13:162015-09-01اقتصادي

رکورد صادرات نفت شکسته شد/ بازگشت چراغ خاموش بشکه ها به بازار


با وجود پا برجا ماندن تحریم ها، رکورد صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در سال جاری شکسته شد تا بشکه های نفت به شکل بی سر و صدایی روانه بازار جهانی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو "؛ نشریه رسمی وزارت نفت با انتشار گزارشی، اعلام کرد: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران با ثبت رشدی 14 درصدی در سال جاری به رقم بی سابقه یک میلیون و 364 هزار بشکه در روز رسیده است.

بر این اساس در حالی متوسط صادرات نفت خام و میعانات گازی که از آن در بازار به عنوان نفت بسیار سبک یاد می شود، در سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز بوده که در سال جاری به طور متوسط روزانه بیش از 164 هزار بشکه افزایش یافته است.

در همین حال در کنار افزایش صادرات نفت و میعانات گازی، حجم تولید گاز غنی ایران به بیش از 760 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته که بخش عمده ای از این افزایش تولید با بهره برداری از فاز 12، بخش هایی از فاز 15 تا 18 پارس جنوبی در سال گذشته محقق شده است.

از این رو در سال جاری ظرفیت تولید، پالایش و عرضه گاز شیرین کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی 12 درصدی داشته است.

در همین حال، وزارت نفت از تصویب تخصیص بیش از 29 میلیارد دلاری به فازهای در دست اجرای پارس جنوبی و احداث سه خط لوله 6، 9 و 11 سراسری گاز خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد صادرات نفت شکسته شد/ بازگشت چراغ خاموش بشکه ها به بازار

رکورد صادرات نفت شکسته شد/ بازگشت چراغ خاموش بشکه ها به بازار