مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 شهریور 1394 ساعت 18:362015-08-31سياسي

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دامغان برگزار شد


مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه شهرستان دامغان و استقبال از طلاب جدید الورود با حضور مدیران، اساتید و طلاب این مدارس علوم دینی در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، در این آیین مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) اظهار داشت: با شروع سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه 25 طلبه جدید الورود پس از گذراندن دوره اختبار و تثبیت در شهرستان و دوره میثاق طلبگی به شکل استانی از بین علاقمندان به تحصیل در حوزه علمیه دامغان گزینش شده و به جمع 250 طلبه مشغول به تحصیل در سه مدرسه علمیه این شهرستان پیوستند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عالیشاهی ورود طلاب جدید به مدارس علمیه را فصلی نو، مهم و سرنوشت ساز برای آنها عنوان کرد و افزود: قدم نهادن در این راه عنایتی الهی است که نیازمند نیت و اراده ای خدایی برای خود سازی و سپس حرکت در مسیر هدایت انسان ها است.

وی با برشمردن برخی شاخصه های لازم برای ورود به کسوت طلبگی و روحانیت، به روایتی از امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت در این روایت کمال انسانی را در داشتن سه خصلت می داند که آن سه، تقدیر معیشت، یادگیری فرایض و احکام دین و آموزه های متعالی اسلام و صبر در برابر رنج ها و سختی ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دامغان برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دامغان برگزار شد