مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 شهریور 1394 ساعت 03:062015-08-30بين الملل

برای اولین بار پس از حادثه کشتی مرمره هیئت ترکیه ای به تل آویو می رود


یک هیئت ترکیه ای قرار است این هفته برای اولین بار پس از حمله سال 2010 به کشتی ماوی مرمره، برای دیدار با مقامات اسراییلی به تل آویو سفر کند.

- "، با گذشت 5 سال از حمله نظامیان اسراییلی به کشتی ترکیه ای حامل فعالان صلح طلب، قرار است یک هیئت ترک این هفته برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی شود.

به نوشته پایگاه تایمز اسراییل ، هیئت ترکیه ای قرار است در این سفر که به بهانه ساخت یک شهرک صنعتی در شمال شهر جنین کرانه باختری، صورت می گیرد، با ایوب کارا معاون وزیر همکاری های منطقه ای اسراییل دیدار کرده و در مورد این طرح بحث و گفت وگو کنند.

سال 2010 بود که ارتش اسراییل به کشتی ماوی مرمره که برای شکستن محاصره غزه راهی آب های این منطقه شده بود، حمله کرد.

در جریان آن حمله که در آب های بین المللی و به صورت غیرقانونی صورت گرفت، 9 نفر از مسافران کشتی در جا کشته شدند و یک نفر از مجروحین حادثه نیز در سال 2014 پس از چند سال کما، درگذشت.

  در پی حمله رژیم صهیونیستی به آن کشتی، ترکیه که از معدود کشورهای با اکثریت مسلمان بود که اسراییل را به رسمیت شناخته، روابط با تل آویو را به ظاهر قطع کرد.

نهایتا دو سال قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بابت آن حمله عذرخواهی کرد، هرچند بعدها گفته شد که وی از این عذرخواهی که تحت فشار رسانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار پس از حادثه کشتی مرمره هیئت ترکیه ای به تل آویو می رود

برای اولین بار پس از حادثه کشتی مرمره هیئت ترکیه ای به تل آویو می رود