مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 23:212015-08-30پزشكي

مراکز درمانی در استان فارس روزانه 750 واحد خون نیاز دارند


مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه مراکز درمانی این شهر روزانه بیش از 500 واحد خون نیاز دارند، گفت: استان فارس روزانه درمجموع 750 واحد فرآورده های خون برای تامین بیماران نیازمند است.

- محمدحسن کریمی در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه زنان استان فارس سهم اندکی را در اهدا خون به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: در حال حاضر سهم مشارکت زنان فارس در اهدا خون 3.

2 درصد است که این آمار کمتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به نقش کمرنگ زنان در تامین خون سالم در استان گفت: چنان چه بانوان استان در اهدا خون حضوری فعال داشته باشند، سالانه تعداد پنج هزار نفر به آمار اهداکنندگان خون در فارس افزایش می یابد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به میزان مصرف و اهدا روزانه 650 الی 750 واحدی خون در استان گفت: به دلیل تعدد اعمال جراحی که در بیمارستان های شیراز انجام می شود، امروزه مراکز درمانی فارس در بین دیگر بیمارستان های کشور پس از تهران در لیست بیشترین مصرف کننده فرآورده های خونی قرارگرفته است.

کریمی افزود: در چهار ماه نخست امسال 69 هزار و 614 نفر به پایگاه های انتقال خون استان فارس مراجعه کردند که با توجه به شرایطی که به لحاظ پزشکی اهداکنندگان خون باید از آن برخوردار باشند، از این تعداد 51 هزار و 302 نفر خون اهدا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز درمانی در استان فارس روزانه 750 واحد خون نیاز دارند

مراکز درمانی در استان فارس روزانه 750 واحد خون نیاز دارند