مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 21:302015-08-30بين الملل

دیدار رییس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با عراقچی


رییس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد با معاون حقوقی بین المللی وزارت خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه؛ پدرو کمیساریو برای آشنایی با عملیات مربوط به پناهندگان افغان در جمهوری اسلامی ایران و تبادل نظر با مقامات کشورمان قبل از نشست مقامات عالیرتبه کمیساریا در خصوص وضعیت پناهندگان افغان به ایران سفر کرده است.

دکتر عراقچی در این دیدار ضمن اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان کشورهای منطقه بویژه پناهندگان افغانی در بیش از سه دهه گذشته، اظهار داشت: در شرایطی که با مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و تحریم های ناعادلانه مواجه بودیم از جمعیت چند میلیونی پناهندگان در کشورمان میزبانی کردیم.

معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه افزود :سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حوزه پناهندگان مبتنی بر بازگشت داوطلبانه آنها به وطنشان بوده و معتقدیم پناهندگان افغانی با تجربه و تخصصی که در کشور ما کسب کرده اند، می توانند نیروهای کار آمدی برای بازسازی کشورشان باشند.

تنها راه موفقیت افغانستان، بازسازی این کشور است و با توسعه افغانستان بستر فعالیت گروه های تروریستی نظیر طالبان، القاعده و داعش نیز از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با عراقچی

دیدار رییس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با عراقچی