مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 11:052015-08-30اقتصادي

جلال پور: رونق تولید و تقویت اقتصاد بین الملل باید در اولویت باشد


رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه کشور در ابتدای دولت یازدهم با نابسامانی اقتصاد در عرصه بین المللی ، بی ثباتی اقتصادی ، بدهی انباشته دولت ، تورم لجام گسیخته و طرح های نیمه تمام فراوان روبرو بود، گفت: دولت یازدهم دو مسئله عرصه بین المللی و کنترل نرخ تورم را مورد توجه جدی قرار داد که دستاوردهای خوب و غیر قابل انتظاری هم داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ محسن جلال پور در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران ، با بیان اینکه سیاست انقباضی دولت برای مهار تورم، اثر جدی بر تعمیق رکود داشته است، افزود: اتاق ایران بر این اعتقاد است که سیاست کنترل تورم یا سیاست های انقباضی نباید به سیاست کنترل تورم با رکود تبدیل شود زیرا تداوم کسادی موجود می تواند موجب تعطیلی تعداد زیادی از واحد ها و بنگاه ها و در نتیجه بیکاری بیشتر شود.

وی اضافه کرد: امروز نوعی از رویکرد انبساطی و تحریک تقاضا با تشویق صادرات و همچنین تقاضاهای خارجی ضروری است و حتی اگر نتوانیم تورم را در سال آینده تک رقمی کنیم حفظ بنگاه ها و فرصت های اشتغال که از دارایی های مهم کشورند ، ضروری است.

از اینرو اساس اقتصادی برنامه ششم و بودجه 95 باید بر این محور باشد و در این فضا نگاه جدی و پررنگ به صادرات و مشوق های صادراتی باید در برنامه ششم و برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلال پور: رونق تولید و تقویت اقتصاد بین الملل باید در اولویت باشد

جلال پور: رونق تولید و تقویت اقتصاد بین الملل باید در اولویت باشد