مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 10:562015-08-30اقتصادي

کشور نیازمند یک میلیون تن واردات گندم است


معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال تولید گندم در کشور مناسب بوده و با این میزان تولید امسال به واردات یک میلیون تن گندم نیاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازعلی مراد اکبری در مراسم رونمایی از 8 طرح نرم افزاری و تحقیقاتی کشاورزی با بیان اینکه با اشاره به مصرف 100 میلیارد متر مکعب از منابع آب زیرزمینی کشور اظهار داشت: رفتار انسانی و طبیعت سبب این امر شده است و به گفته کارشناسان 70 درصد این امر متاثر از رفتار انسانی و 30 درصد متاثر از رفتار طبیعت است.

اکبری با بیان اینکه وضعیت منابع آبی کشور در حال حاضر خوب نیست افزود: بر اساس آمار بارش ها 20 درصد روان آب ها و 49 درصد آب های سطحی کشور کاهش یافته است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با مدیریت خردمندانه منابع آب موجود نیز می توان امنیت غذایی کشور را تامین کرد تصریح کرد: امسال تولید گندم در کشور مناسب بود و با این میزان تولید امسال به واردات یک میلیون تن گندم نیاز است.

وی بیان کرد: توسعه روش های نوین آبیاری، استفاده از سیستم هوشمند، انتقال گیاهان پرمصرف به محیط های کنترل شده مثل گلخانه ها، برنامه ریزی برای صادرات محصولات کم مصرف و غیره از جمله راهکارهای مدیریت منابع آب است.

اکبری با بیان اینکه امسال 1600 میلیارد تومان اعتبار ملی آب و خاک در اختیار وزارت جهاد قرار گرفته که 11 درصد آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور نیازمند یک میلیون تن واردات گندم است

کشور نیازمند یک میلیون تن واردات گندم است