مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 08:052015-08-30پزشكي

طول و عرض عمر سالم در ایران


با وجود افزایش امید به زندگی در جهان، مردم دنیا سال های طولانی تری را در بیماری سپری می کنند - روز گذشته در حالی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد که می توان امید به زندگی را در ایران از 75 سال کنونی به 80 سال افزایش داد که نتیجه بررسی های جهانی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد با وجود افزایش امید به زندگی، مردم سال های طولانی تری را با بیماری سپری می کنند.

افزایش امید به زندگی یکی از شاخص های رفاه اجتماعی به حساب می آید با وجود این زمانی می توان ادعا کرد عمر بیشتر به معنای بالا رفتن سطح رفاه یک جامعه است که از سال های طولانی بیماری افراد کاسته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآرمان، در گذشته پیری و کهنسالی برای مردم از سنین 50 سالگی آغاز می شد و رسیدن به 80 سالگی و مرگ در این سن شانس بزرگی بود که نصیب هر کسی نمی شد.

انسان ها در زمانی نه چندان دور (کمتر از صد سال در دنیا و کمتر از پنجاه سال در ایران) از لحظه تولد تا زمان مرگ مخاطرات مختلفی را پشت سر می گذاشتند و همه آنها موفق نمی شدند با بیماری، قحطی، جنگ و هزاران بلای طبیعی و غیر طبیعی دیگر مبارزه کرده و از این جدال موفق بیرون بیایند.

در حدود یک قرن پیش اما با وقوع انقلاب صنعتی وضعیت زندگی افراد به طور کامل متحول شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طول و عرض عمر سالم در ایران

طول و عرض عمر سالم در ایران