مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 01:412015-08-29اقتصادي

ماجرای شهر نهفته در زیرزمین


شهر زیرزمینی سامن یکی از چندین دست کند استان همدان است که در دنیا بی نظیر بوده و در کاوش های اخیر این منطقه کشفیات جدیدی به دست آمده که دید کارشناسان را نسبت به آن تغییر داده است.

- "،در جنوب غربی شهرستان ملایر و در بخش سامن، شهری در دل زمین نهفته است که معماری و قدمت تاریخی این شهر گویای عظمت و تاریخ استان همدان است، شهر زیرزمینی سامن با وسعتی حدود سه هکتار به دست پیشینیان ایرانی قبل از دوره اشکانیان در دل زمین کنده شده است.

نوع ساخت و معماری و قرار گرفتن راهروهای دست کند سامن نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی نظیر و منحصر به فرد است و سال ها پیش از این محلی های این منطقه اذعان داشتند که زاغه هایی در دل زمین نهفته است اما متاسفانه کارشناسان میراث فرهنگی موفق به ورود به شهر زیر زمینی سامن نشده بودند و نمی دانستند که راه ورود به این منطقه کجا است.

در سال 1384 بود که شرکت مخابرات استان همدان در هنگام احداث فیبر نوری در این منطقه به فضاهای شهر زیر زمینی سامن برخورد کرد و راه ورودی نمایان شد و بر همین اساس کارشناسان میراث فرهنگی استان همدان وارد کار شدند و راه های ورودی ایمن سازی شد و در سال 1386 اولین فصل کاوش در دست کند های سامن آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای شهر نهفته در زیرزمین

ماجرای شهر نهفته در زیرزمین