مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 09:562015-08-29اجتماعي

اشعه ماوراء بفش در اطراف دریاچه ارومیه 2 و نیم برابر شده است


مجری استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: اشعه ماوراء بنفش در اطراف دریاچه ارومیه 2 و نیم برابر افزایش یافته است که می تواند پاسخی برای بالا رفتن آمار سرطان در اطراف دریاچه ارومیه باشد.

- "، بابیان تبعات خشکی دریاچه ارومیه بر محیط زیست و انسان ها اظهار داشت: با توجه به تحقیقاتی که اخیراً توسط آذربایجان شرقی در روستاهای اطراف آذرشهر انجام شده نتایجی از قبیل خس خس سینه در کودکان، آب مروارید در افراد مسن، سقط جنین احشام و فشارخون بالا نیز دیده شده است.

وی گفت: اشعه ماوراءبنفش در اطراف دریاچه ارومیه 2 و نیم برابر افزایش یافته است که می تواند پاسخی برای بالا رفتن آمار سرطان در اطراف دریاچه ارومیه باشد.

مجری استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه با تأکید بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تصریح کرد: با توجه به مشابهت دریاچه ارومیه به دریاچه آرال، 50 درصد مردم اطراف دریاچه آرال به بیماری هایی از این قبیل مبتلا بودند و به سبب اینکه دریاچه ارومیه از شوری بیشتری برخوردار است احتمال بروز بیماری های بد تر در مردم ساکن در شهرهای اطراف این دریاچه داده می شود.

بهادری افزود: بروز این بیماری ها به سبب ریز گردهایی است که از سطح دریاچه ارومیه بلند می شود و اداره منابع طبیعی و محیط زیست برای مقابله با این ریز گردها پروژه های مختلف تثبیت ریز گرد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعه ماوراء بفش در اطراف دریاچه ارومیه 2 و نیم برابر شده است

اشعه ماوراء بفش در اطراف دریاچه ارومیه 2 و نیم برابر شده است