مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 01:462015-08-28اقتصادي

10میلیون مولد و 65میلیون غیرمولد!


اگر می خواهیم اقتصاد به سرانجام برسد باید همه دستگاه ها را مأمور توجیه پذیری برای تولید کنیم، وگرنه جذب نیروهای جوان به روش دولت های قبل و در بخش های اداری و خدمات و دست فروشی و خرده فروشی بیشتر، - "، همه کسانی که اقتصاد را دنبال می کنند، می دانند که تولید در داخل به صرفه نیست و راهکار درست برای حرکت در مسیر توسعه مهندسی معکوس این موضوع است، یعنی باید صرفه سرمایه گذاری را در تولید بیشتر کنیم و در این مسیر هر کاری که از دستمان برمی آید انجام دهیم.

این همان نسخه اقتصاد مقاومتی است که بر درون زا بودن و برون نگری اشاره دارد اما ظاهراً برخی برون نگریشان به حدی است که ترجیح می دهند درون را هم با کالاهای خارجی و منافع شخصی و حزبی پر کنند.

باید مأموریت های مختلفی را برای بخش های مختلف تعریف کنیم تا مانع تأثیرگذاری این نگاه های خطرناک باشد که چارچوب کلی آن در قالب اقتصاد مقاومتی تبیین و ابلاغ شده است، البته این روزها درباره اقتصاد مقاومتی مطالب زیادی مطرح می شود اما کار به مرحله عمل که می رسد لنگ می زند و بعضاً فراموش یا عمداً نادیده گرفته می شود.

گفته می شود عمده ترین مشکلات بر سر تحقق این فرمول ساده و بسیار جدی اقتصادی دو عامل اساسی در یک زیر شاخه کلی به نام منافع است که یک سوی آن شامل منافع سیاسی و نگاه های کوتاه مدت و انتخاباتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10میلیون مولد و 65میلیون غیرمولد!

10میلیون مولد و 65میلیون غیرمولد!