مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 شهریور 1394 ساعت 15:412015-08-28پزشكي

سیاستگذاری وزارت بهداشت کاهش هزینه های درمانی است


رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت گفت: در طراحی ها و سیاست گذاری ها باید به دنبال حداقل کردن هزینه های درمانی باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، رسول دیناروند ظهر امروز در جمع اعضای نظام پزشکی این شهرستان با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت رفع مشکلات و معضلات مردم در حوزه بهداشت است، اظهار داشت: برخلاف ادعاهای اخیر برخی افراد هدف از اجرای این طرح رسیدن منفعت و سود به پزشکان، داروسازان، پرستاران و دیگر افراد مربوط در این حوزه نیست.

وی با بیان اینکه هزینه پرداختی از جیب مردم به هنگام بیماری نباید بیشتر از 30 درصد باشد، افزود: متاسفانه از زمانی که این قانون تصویب شده دولت ها هیچ تلاشی برای تحقق این امر نداشتند اما از زمانی که دولت یازدهم کار خود را شروع کرده توجه بسیار ویژه ای در این امر داشته است.

دیناروند ادامه داد: حتی در دولت هایی که هیچ هزینه درمانی از مردم گرفته نمی شود این هزینه به صورت مالیات، بیمه و یا سایر امور گرفته می شود ولی تا چند سال اخیر در کشور از بدترین شیوه یعنی گرفتن پول نقد از بیماران اجرا می شد که این راه بدترین شیوه برای تامین اعتبارات در این بخش است.

وی با بیان اینکه در سال 92 بیش از 60 درصد هزینه سلامت را مردم پرداخت می کردند، خاطرنشان کرد: دولت در جهت اجرایی کردن قانون پرداخت 30 درصدی هزینه توسط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستگذاری وزارت بهداشت کاهش هزینه های درمانی است

سیاستگذاری وزارت بهداشت کاهش هزینه های درمانی است