مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 شهریور 1394 ساعت 11:312015-08-28پزشكي

کاربرد روان درمانی و آموزش های روانی در مشاغل و مدارس


یک روانشناس با بیان کاربرد آموزش های روانی در مشاغل و مدارس، گفت: روان درمانی، به ویژه روش های غیردارویی، سهم زیادی در پیشگیری از مسایل روانی و حتی کاهش سرعت پیشرفت اختلالاتی پیش رونده نظیر ام اس، - "،امیر محمد شهسوارانی در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه روان درمانی به مجموعه تلاش هایی اطلاق می شود که کلیه متخصصان حوزه سلامت روان (روانپزشک، روانشناس و مشاور) در راستای بهبود وضعیت روانی افراد انجام می دهند، اظهار داشت: این فعالیت ها دامنه ای از الکتروشوک درمانی که امروزه نادر است تا دارودرمانی و درمان های غیرجسمانی مانند رویکردهای رفتاری موج اول، موج دوم، و موج سوم و نیز نوروتراپی (نوروفیدبک و TDCS) می شود.

وی ادامه داد:بخشی از روان درمانی به طور سنتی مختص افرادی بوده است که دارای مسایل یا اختلالات حاد روانی بوده اند و بعضاً در بیمارستان ها یا بخش های خاص بستری می شده اند.

اما امروزه دامنه روان درمانی به حوزه سلامت، پیشگیری و بهبود کیفیت زندگی گسترش یافته است.

به این بخش از روان درمانی که در حوزه پیشگیری و افزایش کارآمدی افراد غیر بیمار اختصاص یافته است، آموزش روانی اطلاق می شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: تقریباً در تمامی مشاغل حرفه ای و سازمان های پیشرو، آموزش های روانی کارکنان نقش بسیار مهمی در افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد روان درمانی و آموزش های روانی در مشاغل و مدارس

کاربرد روان درمانی و آموزش های روانی در مشاغل و مدارس